Facebook, mai aproape de OLX: ce ți-a mai pregătit acum

de: Ozana Mazilu
15 11. 2021

Facebook a anunțat astăzi că lansează noi funcții de cumpărături: Facebook Shops în grupuri, recomandări de produse și un test de Live Shopping pentru creatori.

Funcția Shops în grupuri le permite administratorilor grupurilor Facebook să înființeze un magazin online pe Ppagina lor Facebook asociată.

Depinde de administratori unde se duc acești bani – în cazul OctoNation, o pagină care a testat funcția, profiturile au mers către organizația nonprofit a OctoNation. Cu toate astea, acest lucru ar putea deveni bizar în grupuri care nu au un scop filantropic clar.

Poți să cumperi direct din grupurile de pe Facebook

Yulie Kwon Kim, vicepreședintele Meta pentru managementul produselor, a subliniat că mulți administratori de grup sunt voluntari, iar aceste magazine le-ar putea oferi un flux de venituri pentru munca lor.

„Banii merg către administratorul grupului și el poate decide cum dorește să-i folosească”, a spus ea pentru TechCrunch. „Aceasta este o modalitate excelentă de a susține și de a menține grupul respectiv”.

Facebook și-a anunțat anterior planurile pentru funcțiile de monetizare a grupurilor – inclusiv magazine, strângeri de fonduri și abonamente – la Facebook Communities Summit, găzduit la începutul acestei luni.

Facebook a mai spus că utilizatorii solicită adesea recomandări de produse în grupuri. Spre exemplu, un grup de skincare sau de make-up. Așa că acum, dacă un utilizator menționează un produs care este listat într-un magazin Facebook, îl poate eticheta și îl poate încorpora în comentariul său. Recomandările de produse de top din grupuri vor apărea în fluxurile de știri ale utilizatorilor.

Platforma de social media are Live Shopping de ani de zile, dar pe măsură ce parteneriatele dintre branduri și creatori devin tot mai comune, aplicația a început să testeze o funcție care ar face aceste colaborări să pară mai fluide. Acum, în loc ca un influencer să direcționeze fanii către o altă pagină pentru a-i vedea cum vând un produs, creatorii și brandurile pot transmite fluxuri încrucișate pe ambele pagini.